Näin Passipiste toimii

1. Osta kuvakoodi & 2. Ota kuva
Osta kuvakoodi verkosta tai myymälästä.
Ota passikuvasi sinua lähimmällä Passipisteen automaatilla.
Kuvan voi ottaa niin monta kertaa, kunnes onnistut: seuraa vain laitteen ohjeita!
3. Odota
Passipiste tarkistaa kuvasi seuraavaan arkipäivään klo 15 mennessä.
Oikein otettu kuva lähetetään poliisille ja saat kuvatunnuksen antamiisi yhteystietoihin.
Väärin otetusta kuvasta tulee ilmoitus sähköpostiin. Uusintakuvaus on veloitukseton ja otettavissa samalla kuvakoodilla.
4. Kuvatunnus
Kun Passipiste on tallentanut kuvasi poliisin järjestelmään, saat yhteystietoihisi poliisin 7-merkkisen kuvatunnuksen, jota käytät hakemuksessasi.
Jätettyäsi hakemuksen poliisi tekee lopullisen päätöksen siitä, onko kuva otettu oikein.
Mikäli poliisi hylkää kuvan, voit ottaa uuden kuvan veloituksetta alkuperäisellä 10-merkkisellä koodillasi.
5. Tee hakemus
Pääset liittämään passikuvasi hakemukseen poliisilta saadulla 7-merkkisellä kuvatunnuksella.
Jos olet käyttänyt samaa sähköpostiosoitetta useamman henkilön kuvaan: Kuva tulee näkyviin syötettyäsi kuvatunnuksen hakemukseen, ja pääset näkemään kenelle kuvatuista mikäkin kuvatunnus kuuluu.
Voit ladata kuvan itsellesi ostamaasi kuvakoodia käyttäen. Lataa kuva täältä.
Usein kysyttyä
Kuvakoodi on 10-merkkinen, TF-alkuinen koodi, jonka ostat Passipisteen yhteistyömyymälästä. Koodia käytetään kuvausautomaatissamme kun otat kuvan ja ladatessasi kuvan omaan käyttöösi sivustoltamme.
Kuvatunnus on 7-merkkinen, poliisin/Migrin lupahallinnon kuvapalvelimen lähettämä kuvatunnus, jolla liität passikuvasi esim. passihakemukseen.
Tarkistamme kuvan seuraavaan arkipäivään klo 15 mennessä.
Hyväksytyn kuvan kuvatunnuksen poliisin järjestelmän automaattisesta viestistä sähköpostitse ja tekstiviestitse, jos annoit puhelinnumerosi kuvaa ottaessasi.
Jos hylkäämme kuvasi, lähetämme sinulle sähköpostin.
Jos olet ottanut kuvan viikonloppuna, saat kuvatunnuksen tai tiedon kuvasi hylkäämisestä maanantain aikana.
Olethan huomioinut kuvan tarkistusajan? Saat kuvatunnuksesi tai tiedon kuvasi hylkäämisestä viimeistään kuvan ottamista seuraavana arkipäivänä klo 15 mennessä.
Jos tarkistusaika on kulunut:
- Tarkista sähköpostisi roskapostikansio: siellä pitäisi olla joko kuvatunnus sähköpostissa otsikolla Kuittaus; tai hylkäysviestimme osoitteesta passikuva@tailorframe.com, mikäli kuvasi ei ole vastannut passikuvavaatimuksia.
- Varmista, että sähköpostiosoitteesi voi vastaanottaa sähköposteja: toisinaan sähköpostilaatikko on liian täysi viestien vastaanottamiseen.
- Jos annoit puhelinnumerosi kuvaa ottaessasi, tarkista tekstiviestisi.
Jos et löydä ylläolevien ohjeiden avulla kuvatunnusta tai hylkäysviestiämme, ole meihin yhteydessä: passikuva@tailorframe.com tai soittamalla arkisin klo 10-15, p. 040 772 1907.
Jos kuvasi hylättiin, voit ottaa uusintakuvan ilmaiseksi samalla 10-merkkisellä koodilla, jolla otit alkuperäisen kuvasi. Seuraa tarkasti laitteen antamia ohjeita uusintakuvaa ottaessasi. Uusintakuvan voi ottaa millä tahansa Passipisteellä, löydät sijainnit tältä sivustolta.
Jos olet käyttänyt samaa sähköpostia useamman henkilön kuvassa:
- Poliisin verkkosivuilla: syötettyäsi kuvatunnuksen hakemukseen, tulee kuva näkyviin ja näet kenelle kuvatunnus kuuluu. Jos kuva on väärä, voit vaihtaa kuvatunnuksen.
- Migrin verkkosivuilla et näe mikä kuvatunnus kuuluu kenellekin. Lähetä kuvatunnukset meille sähköpostitse passikuva@tailorframe.com.
Kuvamme vastaa Suomen viranomaisvaatimuksia, eikä ole välttämättä soveltuva muiden maiden passeihin tai viisumeihin.